Jak se fotografuje jídlo? Recenze knihy, kterou potřebuje téměř každý dobrý bloger!

Jak se fotografuje jídlo? Tuto otázku už jsem si pokládala mnohokrát. Ne, že bych se snažila nafotit svoji kuchařku, jak napovídá titulní strana publikace, ale občas uvařím něco, co bych chtěla nafotit na blog a přirozeně si přeji, aby to dobře vypadalo. Nejen proto, že tu chci mít pěkné fotky, ale i proto, že chci, aby na to moji čtenáři dostali chuť. A tak když vyšla kniha Aleny Hrbkové, nadšeně jsem po ní skočila. Byla mi něco platná?

Pro koho je kniha Jak se fotografuje jídlo

Alena Hrbková napsala svou knihu Jak se fotografuje jídlo s velkou láskou k jídlu i k focení. To je vidět na první pohled. Je totiž vyladěná do detailů a uvnitř je velmi nápaditá. Autorka všechno, o čem píše, ukazuje na fotografiích a nechybí ani bílý list papíru na vlastní poznámky za každou sekcí.

I když by se podle názvu mohlo zdát, že kniha je jen pro ty, kteří rádi vaří a chtějí si sami nafotit kuchařku, není to tak. Já sama po vlastní kuchařce opravdu netoužím. Možná proto, že vařím většinou proto, že musím a když už vařím něco proto, že chci a opravdu si to užívám, je to jen jednou za čas.

Tato kniha je vhodná pro začátečníky, kteří nikdy fotit jídlo nezkoušeli, ale i pro zkušené fotografy. Ono totiž nafotit jídlo tak, aby opravdu vypadalo dobře, je celkem kumšt. Má to svá pravidla, jako že potraviny musí být čerstvé, právě naservírované atd. Ale důležité je i světlo, způsob servírování atd. A tím mi autorka hodně pomohla, i když jsem neměla zatím moc času si to vyzkoušet. Jednak nebyl čas vyvařovat lahůdky, které za to vyfocení stojí a jednak nebyl čas hrát si se servírováním. To je totiž další disciplína, která by si klidně zasloužila vlastní publikaci.

Co v knize najdete?

Na začátku se autorka zabývá úplnými základy focení se zrcadlovkou. Vysvětluje úhel pohledu, hloubku ostrosti, white balance, ISO a další věci, které vlastníci zrcadlovek většinou už dobře znají. Posléze se však začíná věnovat náročnějším tématům, jako je světlo, úhel dopadu světla, jeho odrážení atd.

Další vychytávky přináší ve svých radách, jak fotit koření, detaily, jak nafotit pocukrované či kakaem posypané potraviny, nebo jak zachytit tekoucí polevu „v pohybu“.

Kniha Jak se fotografuje jídlo mi opravdu hodně pomohla a věřím, že s praxí se k ní budu ještě postupně vracet a zkoušet si úplně vše, co autorka zmiňuje. Pokud jste bloger/blogerka a rádi dáváte na svůj blog příspěvky o jídle – ať už z restaurace nebo toho, co sami uvaříte, určitě se vám tahle publikace bude hodit. Na fotky jídla se totiž dívá rád snad úplně každý a přitáhnou k vám i čtenáře, kteří by jinak na blog vůbec nezavítali.

Knihu Jak se fotografuje jídlo můžete pořídit na stránkách nakladatelství SmartPress, kterému tímto děkuji za výtisk k vyzkoušení.

O knize se víte dozvíte na stránkách  www.jaksefotografujejidlo.cz.