Recenze: Adele Parksová – Připoutaná

Leigh Fletcherová je šťastně vdaná žena a nevlastní matka dvou chlapců, které nadevše miluje. Jednoho dne se však ztratí. A probere se připoutaná k topení. Co se stalo? A proč? Od Adele Parksové jsem četla knihu poprvé a musím říci, že to byla dobrá volba. Zpočátku se mi zdálo čtení sice trochu rozvláčné, ale pak…

O čem je kniha Připoutaná

Jak už jsem naznačila, Adele Parksová napsala poutavý a velmi, opravdu velmi napínavý román o ženě, které zdánlivě nic nechybí. Je šťastně vdaná, má dům, rodinu a skvělou práci, za kterou odjíždí vždy na tři dny v týdnu. A pak je tady Kai, která je také šťastně vdaná, má pohádkově bohatého a přitažlivého muže, život jako hollywoodský sen. A také se jednoho dne ztratí. Co se tedy stalo? Proč zmizela? Kam? A kdo za tím vším stojí?

Autorka podává napínavý psychologický thriller z pohledu jednotlivých postav, které v knize vystupují. Sledujeme tak děj očima Leigh, Kai, manžela Marka, manžela Daana, kamarádky Fiony nebo vyšetřovatelky Clementsové. Máme tak možnost nahlédnout do mysli všech postav a sledovat opravdu detailně, co se odehrává nejen kolem nich, ale především v jejich nitru, duši, hlavě. To je něco, co mě na knihách hodně baví, ale zároveň jsou čtenáři, které to může odradit. Pravdou je, že i já si občas říkala, že by román potřeboval trochu proškrtat, protože některé úvahy se tam řeší stále dokola a čím je čtenář napjatější, tím víc mu to přijde jako oddalování pointy a natahování příběhu. Ve skutečnosti to je kniha, která vás tak pohltí, že ji neodložíte. Já četla i přes den, a to se mi už dlouho nestalo, že jsem nevydržela do večera.

Samotná zápletka je hodně zajímavá, ale nepřijde mi, že by to ve skutečném životě bylo reálné. Je tedy pro mě málo uvěřitelná. Když to však beru jako knižní příběh, a ne jako skutečný život, je to skvěle promyšlené a propletené. Zpočátku se zdá, že Leigh nemohl unést nikdo z blízkých osob. Postupně však zjišťujeme, že každý si v sobě nese svá tajemství a osobní problémy, které by klidně mohly vést k tomu, aby byl pachatelem. Jenže ani Leigh není zrovna anděl, a tak postupně vyplouvá na povrch různá špína.

Musím se přiznat, že i když jsem váhala, pachatele jsem odhadla dokonale. Bylo mi to jasné zhruba od druhé třetiny knihy, ale přesto – autorka dobře motala hlavu, takže jistá jsem si úplně nebyla.

Kniha Připoutaná je vynikající psychologický thriller, který by si měli přečíst všichni milovníci napětí. Nečekejte, že děj bude rychle odsýpat a budou se v něm rychle střídat dramatické scény. Tohle je pozvolné čtení, které vás lapí do svých pavučin a nepustí, dokud nedočtete na konec.

Hodnocení: 85 %

Za knihu Připoutaná moc děkuji nakladatelstvíCosmopolis a nakladatelskému domu Grada, které ji vydali a poskytli mi knihu na recenzi. Na stránkách nakladatelství Grada si ji můžete zakoupit i vy za výhodnou cenu, stejně jako u všech dobrých knihkupců.