Recenze: Alane Adamsová - Modrá čarodějka

Čas od času sáhnu po knížkách, které jsou určeny mladším čtenářům. Mezi ně patří i Modrá čarodějka Alane Adamsové, která je určena čtenářům od devíti let. Příběh je však tak krásný, poutavý a čtivý, že si ho užijí i dospělí čtenáři. O čem kniha je?

O čem je knížka Modrá čarodějka

Alane Adamsová napsala knížku Modrá čarodějka, která je tak trochu holčičí verzí Harryho Pottera, jen v jednodušším provedení. Hlavní hrdinkou je Abigail Tarkanová, dívka, která se jako miminko ocitla v sirotčinci. Když dorostla, stala se členkou Tarkanské akademie. Je to něco jako internátní škola v uzavřeném areálu, kde žijí samé čarodějky. Mají se učit používat svá kouzla. Každá z dívek touží stát se nejvyšší čarodějkou a tak tam vládne rivalita. Hlavně jedna z dívek, dcera jedné z učitelek, se snaží až příliš. Od matky má totiž velký úkol. Má se Abigail zbavit. Abigail má navíc veliké tajemství. Zatímco ostatní čarodějky při kouzlení vystřelují zelený oheň, ona má oheň modrý. Může to souviset s jejím původem a matkou, která kdysi z Tarkanské akademie odešla?

Knížku jsem původně pořídila pro Nelu, ale i když je zdatná čtenářka a knížka je určena dětem od devíti let, myslím, že ji ještě chvíli schovám. Má písmenka malá, resp. normální, jako v knížce pro dospělé. Navíc příběh je na Nelču ještě dlouhý, i když já měla knížku za dva krátké večery přečtenou.

Příběh mě doslova chytil za srdíčko. Když pominu podobnost s Harry Potterem, vzpomněla jsem si při čtení na knížku Havraní dvůr od Viktorie Veselé. I ten je dost podobný. Líbilo se mi, jak se dívka sžívá s prostředím školy, snaží se zapadnout, i když je to komplikované. A moc se mi líbilo i dívčino přátelství s chlapcem, který neměl kouzelnou moc, za to měl plno dobrých nápadů a ještě více odvahy. I přesto, že se k němu Abigail nechovala vždycky pěkně, nehodil ji přes palubu a pomáhal jí z nesnází i s odhalením původu.

Tahle knížka není jen o čarodějkách, kouzlech a bytostech žijících v bažinách kolem školy. Je hlavně o dobru a zlu, a to nejen vně ale především v nás. Je o síle lásky a přátelství, a také o tom, že když si něco hodně přejeme a jdeme tomu naproti, může se to splnit.

Tuto krásnou knížku jsem si přečetla s velkou chutí a moc se těším na její pokračování. Věřím, že až nastane ten správný čas, uchvátí i Nelinku.

Za knížku Modrá čarodějka moc děkuji nakladatelskému domu Grada, který ji vydal v edici dětských knih Bambook. Koupit ji můžete na stránkách Grady i u všech dobrých knihkupců.