Recenze: Udělej to jako racek. Vy… se na to!

Jak jste si jistě všimli, mám pro vás v poslední době více knižních recenzí. Recenze románů stále dávám na svůj autorský web Knihy-Bartová, ale ty, které jsou pro mě zajímavé ohledně cestování, kultury, zpracováním nebo např. obsahem, který mi pomáhá lépe zvládat některé životní situace, dávám a budu dávat sem. Jsou tak nějak součástí mého osobního života a já se s vámi o své životní posuny ráda dělím. Proto i recenze knížky Udělej to jako racek. Vy…se na to! od Ley Blumenthalové je dnes právě tady. O čem knížka je a v čem mi pomohla?

O čem je knížka Udělej to jako racek

I tuto publikaci vydalo nakladatelství Kazda. A já jejich knížky pro lepší život moc ráda čtu. Nejsou to totiž jen suché rady, jak se chovat jinak, lépe apod., ale předávají plno moudrých slov a zkušeností prostřednictvím příběhu. Ani tato kniha není výjimkou.

Autorka Lea Blumenthalová v knize popisuje svůj vlastní problém – lpění na dokonalé harmonii. Lpí na ní tak moc, že se snaží vyhýbat jakýmkoliv konfliktům. A to dokonce i tehdy, kdy odsouhlasí situace a věci, které jí nejsou příjemné nebo je nechce dělat. Občas se dokonce sama nabídne, aniž by tušila, proč to dělá, když vlastně sama sobě přidělává práci. Jenže říkat ne ji prostě nejde.

Ehm… přesně takhle to mám já. Hádky nesnáším a mám nějakou chronickou potřebu pomáhat, i když si tím přidělávám práci a pak nestíhám a jsem vystresovaná. Jediné, s čím narozdíl od autorky nemám problém, je říci vlastní názor. O ten já se ráda podělím, i když už to není tak často, jako dřív. Zkrátka než vyvolat konflikt, radši si pomyslím cosi o pr… a neřeším to. :)

Autorka už byla v takových situacích, které jí doslova komplikovaly život. A tak za pomoci své kamarádky Tiny, psycholožky, začala pracovat na tom, aby se naučila odmítat, a hlavně říci svůj názor.

Tahle publikace kombinuje velmi praktickým způsobem osobní zážitky, situace a zkušenosti autorky s odbornými částmi, které se ale čtou moc dobře. Autorka v nich vždy shrne, o čem psala v dané kapitole, vysvětlí odborné názvy a přehledně vše dovysvětlí. Díky tomu si můžete sami lépe uvědomit, do které skupiny lidí patříte, jak vám vyhovuje řešit konflikty atd.

Zpočátku jsem si říkala, že tahle knížka asi nebude úplně pro mě. Že mi s ničím nepomůže. Jenže se skvěle četla a mě autorčino vyprávění bavilo. A tak jsem zjistila, že mám vlastně podobný problém, jako autorka.

Říkala jsem si, že asi nebudu nějak razantně měnit své jednání a že mi to vyhovuje. Ale už dnes jsem si uvědomila, že absolutně nestíhám a plno úkolů vlastně není nutných. Mám je jen proto, že neumím odmítnout a nechám se některými lidmi doslova využívat. A najednou to šlo. Zvednout telefon a zorganizovat vše tak, abych ulehčila svou situaci a nemusela dělat věci, které se mě vlastně týkají jen okrajově a měl by je řešit někdo jiný.

Knížka Udělej to jako racek. Vy… se na to! se skvěle čte, a i kdybyste se jejími radami nakonec neřídili, dozvíte se zajímavé věci. Mě bavila především z psychologické stránky a věřím, že si ji užijete i vy.

Knížku Udělej to jako racek. Vy… se na to! můžete zakoupit na stránkách nakladatelstvíKazda.