Recenze - Karina Schaapman – Dům myšek: Přístav

Znáte dvě kouzelné postavičky myšek – Julii a Sama? Tohle jsou malí myší kamarádi, které stvořila výtvarnice Karina Schaapman. Začala si vymýšlet pohádkové příběhy, v nichž tyto myšky hrají hlavní roli. Hrají je totiž celkem přesné slovo. Karin totiž vytvořila nejen postavičky – loutky Julie a Sama, ale i jejich kamarádů, rodiny a mnoha dalších myších postaviček. A aby toho nebylo málo, postavila jim i ohromný dům plný miniatur, ve kterém myšky žijí. Malí i velcí čtenáři znají tyto knihy jako Dům myšek

Sam a Julie – Dům myšek

Autorka je výtvarnice, jež dokázala stvořit svět myšek, který děti milují. V domku aranžuje jednotlivé scény svých příběhů, které pak fotí Allard Bovenberg. K domečku postupně vznikaly i další stavby, jako cirkus, divadlo a další. S příběhy se tak rozrůstalo i celé myší městečko. V nejnovější publikaci Přístav, autorka vytvořila dokonalou napodobeninu jednoho z holandských přístavů.

Dům myšek – Přístav

V knížce Přístav se Sam a Julie vypraví za dědečkem námořníkem do přístavu. Ochutnají rybí speciality a dozví se, že zanedlouho se tam bude konat závod loděk. Ten je ojedinělý v tom, že si závodníci musí sami sestavit plavidlo, a aniž by použili motor, musí se dostat do cíle i s bedýnkou kukuřice – samozřejmě suché. A jelikož se naši hrdinové ničeho nezaleknou, na tento věhlasný závod se přihlásili. Jak to dopadlo, to se dozvíte v knížce.

Ani tato kniha není nijak náročná na text. Příběh je jednoduchý, čte se rychle a děti zaujme a nenudí. To, co je ale na knihách Karin Schaapman nejlepší, jsou fotografie přístavu, myšek a jednotlivých scén. Zatímco děti baví scény prohlížet a hledat, co všechno tam je – lodičky, myšky, ryby, sítě, všelijaké rybářské náčiní atd., mě bavilo zkoumat, z čeho autorka vyrobila kulisy, různé nástroje, lodě, most atd. Zaznamenala jsem dřívka od nanuků, železný šroub z mlýnku na maso, o kus dál i samotný mlýnek. Je to takový recydomeček. Autorka upotřebí různý materiál a já smekám, co všechno už dokázala vytvořit.

Hodnocení: 100 %

Knihu Dům myšek: Přístav můžete zakoupit na stránkách nakladatelstvíMeander, kterému moc děkujeme za recenzní výtisk.