Recenze: Šárka Andrlová - Tajemství domu v L.

Od Šárky Andrlové jsem zatím nic nečetla, i když už jsem se s ní setkala osobně a jsme spisovatelské kolegyně a kamarádky. Svoji prvotinu Cesta do blikajícího pekla napsala ještě pod jménem Šárka Medková. A já poté, co jsem přečetla Tajemství domu v L. rozhodně vím, že si musím přečíst i tuto prvotinu, protože Šárka píše naprosto perfektně a od její knížky jsem se nemohla vůbec odtrhnout.

O čem je knížka Tajemství domu v L.

Jana a Jitka, Anna a Václav. To jsou hlavní postavy, které sledujeme v kapitolách této knihy, někdy na střídačku, někdy více kapitol s jednou dvojicí za sebou. Autorka rozdělila tyto postavy záměrně. Nedělí je totiž jen kapitoly, ale také několik let, jež uběhly od jistých dramatických událostí.

Jana je dcerou Jitky. Když jí zemře otec, Jitka si najde nového přítele Romana. Ten je o dost mladší než ona, a jelikož má velkou potřebu sexu a dcera Jana je velmi pěkná a přitažlivá, rozehraje nekalou hru na obě strany. Obě ženy se dostanou do jeho osidel, a i když Jana ví, že tím, co dělá, vlastně mamince ubližuje, nedokáže s tím přestat. Roman má obě dokonale omotané kolem prstu a ony dělají přesně to, co on chce, aniž by si uvědomovaly, že je pouze využívá. Jana přitom chodí po celou dobu s Václavem, který ji velmi miluje, aniž by tušil, že mu nasazuje parohy. O několik let později se opět setkáváme s Václavem, který už je v tu dobu ženatý s mladičkou Annou. Společně kupují dům na vesnici, kde kdysi dávno žil, a který původně patřil právě Jitce. Autorka rozehrává dokonalé rodinné drama, které s vámi doslova zacloumá.

Vůbec jsem netušila, co mám od knihy Tajemství domu v L. očekávat. Myslela jsem, že se bude jednat o nějakou detektivku nebo možná o nějaký psychologický thriller. Byla jsem proto velice překvapená, že jde o společenský román, kde hlavní roli hrají toxické vztahy. Snad nikdy jsem nic podobného nečetla, a to už mám opravdu dost načteno. Myslím, že téma, které autorka zvolila, je velice originální, i když název knihy připomíná spíše horor. Horor to asi ve skutečnosti opravdu je, protože pokud si představíme, že bychom se sami ocitli v takových vztazích, muselo by to být doslova peklo.

Autorka dokázala perfektně vystihnout, jak jeden chlap dokáže manipulovat se ženami, okouzlit je, a udělat z nich doslova loutky, které jdou i jedna proti druhé. Všechny postavy autorka vystihla tak dokonale, že se s nimi naprosto sžijete.

Autorka se s nikým nepárala. Nástup knihy je velmi rychlý a efektivní. Začtete se během prvních stránek, a už se nedokážete odtrhnout. Už dlouho se mi nestalo, že bych opravdu od první stránky četla téměř bez dechu, ale u této knihy ano. Zapomínala jsem, že mám doma děti, že mám vařit, že mám venčit psa, zkrátka pořád jsem jen četla a nedokázala jsem přestat, dokud jsem nedočetla konec.

Překvapil mě nejen svižný a velmi čtivý styl psaní, ale především to, jak dokonale autorka vystihla vztahy mezi postavami a jejich charaktery. Opravdu jsem dočítala s bradou padlou k zemi a knihu rozhodně doporučím všem, které zajímají náměty vztahů, ať už mezi partnery, nebo vztahy rodinné.

Osobně se vůbec nedivím, že se kniha tak rychle vystřelila na první příčky v prodejnosti, a že má tak skvělá hodnocení. Rozhodně si je zaslouží. A i jako autorka musím napsat, že smekám klobouk před tím, jak se Šárka dokázala s tak těžkým námětem popasovat.

Hodnocení: 100 %

Za knihu Tajemství domu v L. děkuji přímo autorce Šárce Andrlové. Koupit si ji můžete u všech dobrých knihkupců nebo přímo na stránkách nakladatelství Moba, které knihu vydalo.