Recenze: Robert Bryndza - Anděl smrti

Robert Bryndza je už dnes pro české čtenáře pojem, nejen pro jeho vztah se Slovenskem, ale především vynikajícími thrillery, které se u nás i ve světě staly bestsellery. Anděl smrti je další díl s mou oblíbenkyní Erikou Fosterovou a já se na něj moc těšila. Dokázal splnit má očekávání?

O čem je kniha Anděl smrti

Erika Fosterová má nový případ. Je nalezen vlivný politik - mrtvý, nahý a svázaný do podivné polohy. Už to je skandální. Proto se do případu rychle vloží Metropolitní policie a rozhodne se jej nevyšetřovat. Brzy se však objevuje další mrtvý, tentokrát slavný fotbalista. Stejně jako u první oběti u něj Erika objevuje polaroidovou fotografii s podpisem Annabelle. I tento případ chce Metropolitní policie ututlat. Erika jej však spojuje s další objetí a dokazuje, že mají co do činění se sériovým vrahem. Stopy však vedou podivným směrem. Na místě vraždy se objevuje petice žen, které vypadají všechny stejně. Je jasné, že jde o převlek. Která z nich vraždila? A která z nich si říká Annabelle?

Robert Bryndza je prostě TOP autor, který umí vystupňovat napětí jako málokdo. I když mě osobně tentokrát příliš nesedlo téma, opět jsem se dobře bavila. Autor totiž střídal kapitoly, ve kterých sledujeme Eriku Fosterovou a její tým při vyšetřování, a kapitoly, kde blíže poznáváme vraha. Tento způsob je velmi efektivní, stejně jako krátké kapitoly končící v tom nejnapínavějším bodě. Knihu nedokážete odložit.

Erika už je v knize Anděl smrti o něco starší. Tím se sice dost oddálila mé věkové skupině, stále mě však baví sledovat nejen její případ, ale i soukromý život. To je další velké plus této série, která mě zpočátku bavila více, než autorova druhá série s Kate Marshallovou. Líbí se mi totiž, že se postavy v průběhu dílů vyvíjejí a že se dokážou prát se svými vlastními problémy.

Na knize Anděl smrti mě nejvíce zaujal sám pachatel. Jeho skrývání pomocí maskování bylo hodně napínavé a také se zdálo, že je naprosto neprůstřelné. Asi můžu klidně prozradit, že Eriku jen tak něco nezaskočí a samozřejmě jej dopadne. Jakým způsobem a co všechno se ještě stane, to už si musíte přečíst sami.

Hodnocení: 79 %

Za knihu Anděl smrti moc děkuji nakladatelství Cosmopolis a nakladatelskému domu Grada, které ji vydalo. Na stránkách Grady ji můžete zakoupit, stejně jako předchozí díly celé série s Erikou Fosterovou.