Recenze: Martina Boučková - Šílená babička

Martina Boučková je mladá česká spisovatelka, která píše především knížky pro děti a humoristické romány pro dospělé. Na svém kontě má v současné době tři romány, při kterých se opravdu zasmějete. Nejnovější z nich se jmenuje Šílená babička, a já dostala možnost číst tuto knížku v rámci spolupráce pro nakladatelský dům Grada a nakladatelství Cosmopolis. Jelikož jsem ještě od Martiny Boučkové nic nečetla, měla jsem radost, že si mohu její knížku vyzkoušet. A že to byla dobrá volba dokazuje i to, že jsi moc ráda přečtu i další její knižní kousky.

O čem je kniha Šílená babička

Lucie je rozvedená maminka dvou dětí, jejíž exmanžel se na výchově příliš nepodílí. Jsou letní prázdniny a ona nemá dostatek dovolené, aby se mohla o děti starat po celé dva měsíce. Proto se rozhodne poprosit svou maminku, aby se na několik týdnů nastěhovala k nim domů, a děti hlídala. Dobře ví, že je to nápad poněkud bláznivý. Její matka je totiž velice svérázná, má tetování, piercing a nosí batikované oblečení ve stylu hippies. Navíc má poměrně bláznivé nápady, řád a výchova jí příliš neříkají, a Lucie tuší, že její děti s babičkou poněkud zvlčí. Přesto nemá na výběr a matku musí pozvat.

Hned při jejím příjezdu ji vykolejí babiččin společník. Nedávno si totiž osvojila bígla Vencu, kterého zachránila z pokusné stanice. Lucie psa doma nikdy neměla, a tak se jí přítomnost chlupáče příliš nezamlouvá. Její obavy se potvrdí vzápětí, když babička děti vezme na první výlet. Vrátí se totiž zmoklí, od bláta a bez bot. Lucie však pořád nemá na výběr a navíc přítomnost babičky, která s dětmi občas někde přespí, jí umožňuje trávit více času s přítelem. Netuší, že babiččina přítomnost během pár týdnů změní celý její život a pomůže jí dokonce vyřešit některé záležitosti.

Šílená babička je opravdu knížka, u které se zasmějete a výborně pobavíte. Zaujme vás už od prvních řádků, i když přiznávám, že mě trochu zarazilo, že celý příběh vypráví právě Lucie. Přišlo mi zvláštní, když popisuje i situace, u nichž sama nebyla, tedy situace, které prožívala babička na výletech s jejími dětmi. To bylo poněkud neobvyklé, a zatím jsem to v žádné knížce nezažila. V každém případě to ničemu nevadilo a já jsem si užila skvělý příběh plný vtipný situací.

Šílená babička je zábavná kniha plná bláznivých nápadů. Musím přiznat, že mi byla i velmi sympatická. V mnohém jsem viděla sama sebe, když jezdím s dětmi na výlety a tahám je na neobvyklá místa. Často se ztrácíme nebo výlet nedopadne tak, jak jsem zrovna neplánovala. V tom se s babičkou shodujeme.

Očekávala jsem, že se celý příběh bude točit pouze kolem babičky, ale Martina Boučková mě překvapila. Je to spíše příběh Lucie a jejích životních peripetií. Sledujeme nejen její vztah s matkou a s dětmi, který se stále zlepšuje, i když některé chvíle vypadají velice krkolomě. Babička Lucie shání neustále nějakého partnera, a tak není nouze ani o trapasy.

Šílená babička je rozhodně letní příběh, ale číst ho můžete prakticky kdykoliv. Já jsem po něm sáhla v době, kdy začínalo jaro, ale teploty venku dosahovaly letních. Proto jsem si dokázala skvěle představit, jak se asi zrovna cítí Lucie, děti nebo babička. Pokud jedete na dovolenou, rozhodně by vám tento příběh neměl v kufru chybět. Je to totiž přesně to čtení, které v létě chcete číst - lehké, zábavné a výborné na odreagování.

V románu Šílená babička nechybí vztahy, zklamání, současné i staré lásky, a také vzpomínky na babiččino mládí. Zkrátka je v něm vše, co si dokážete u dobré knihy představit.

Hodnocení 84%

Za knihu Šílená babička moc děkuji nakladatelskému domu Grada a nakladatelství Cosmopolis, které ji vydalo. Na stránkách Grady si můžete tuto knihu pořídit i vy, a já už se moc těším, až se začtu do dalších příběhů Martiny Boučkové.