Recenze: Lenka Hnátová - Zakázaný chtíč

I když nejsem běžný čtenář erotické literatury, tu a tam po podobném žánru sáhnu. Na knížky Lenky Hnátové slyším v poslední době ze všech stran samou chválu, proto jsem se rozhodla, že si také nějakou její knížku přečtu. Díky spolupráci s nakladatelstvím Petunky jsem dostala recenzní e-knihu Zakázaný chtíč. Jak se mi líbila?

O čem je kniha Zakázaný chtíč

Vztah studentky a středoškolského profesora je téma poměrně kontroverzní, i když není neobvyklé. Takovou zápletku zvolila pro svou knihu Zakázaný chtíč i Lenka Hnátová. Hlavním hrdinou je Dominik Nový, profesor matematiky a tělocviku na ekonomické škole. Hned první den ve škole  ho vyvede z rovnováhy loketní chování jedné ze studentek. Viktorie je krásná a zaujme ho na první pohled. On se však rozhodl, že s nástupem do školy a novým zaměstnáním se začne chovat zodpovědně. Až dosud totiž nenechal jedinou sukni na pokoji a s ženami si užíval často a rád, ale nic víc. Spoustu času také strávil cestováním po světě a spaním v autě. Nyní se chtěl usadit a nová práce mu v tom měla pomoci. Jenže Viktorie se nevzdává. Kamkoliv Dominik přijde, tam se objeví ona. A jelikož se jedná o erotický román, je jasné, že to mezi nimi začne pořádně jiskřit. Je ale reálné takový vztah utajit? A co si vůbec Viktorie od toho všeho slibuje? Hledá jen povyražení a krátkodobý flirt nebo může vzniknout silný vztah, který překoná různé překážky?

Erotických knih jsem příliš nepřečetla, to rovnou přiznávám. Ne, že bych byla v tomto žánru úplný nováček... Jako náctiletá jsem přečetla téměř celou bibliografii Bertrice Small. Tam se však jednalo o historické romance, které byly erotikou hodně okořeněné. Erotické romány ze současnosti však příliš nevyhledávám. Netušila jsem proto, jaká bych měla mít očekávání a raději jsem proto neměla téměř žádná. O to víc jsem byla překvapená, co všechno se může v jedné knize ukrývat.

Lenka Hnátová není jen spisovatelka erotické literatury. Sama se řadí k mezižánrové autorce a kniha Zakázaný chtíč to jen dokazuje. I když to v ní opravdu hodně jiskří, nepřijdeme zde o plnohodnotný příběh několika lidí, kteří si prochází různými životními peripetiemi. Mezi Dominikem a Viktorií se začíná rodit křehký vztah, který však musí tajit. Není to nic jednoduchého a přestože se snaží, někdo o nich ví a využívá toho ve svůj prospěch. A tak se stane, že se z nevinné romance vyvine napínavý příběh s hodně překvapivou zápletkou. Dominik a Viki totiž čelí ošklivým vzkazům, útokům na svůj majetek i na sebe samé, a dokonce jim půjde i o život.

Musím se přiznat, že viníka jsem od samého začátku tušila. Nevěděla jsem však, jestli jsem si tipla dobře, protože pachatelů by mohlo být více. Zakázaný chtíč sice není psán jako typický thriller, tak trochu thrillerová zápletka se v něm však nachází. A to je právě to, co mě na knize bavilo nejvíc. Líbilo se mi ale i to, jak skvěle autorka dokázala vystihnout charaktery všech postav, a především Dominika a Viktorie. Během čtení se s hlavními postavami dokonale ztotožníte a máte pocit, že jsou to vaši přátelé, a že sledujete jejich životní osudy, jako kdybyste s nimi seděli u kávy a oni vám je vyprávěli.

Autorka zvolila jako vypravěče právě Dominika. Román je tedy psán v ich-formě. I to mi přišlo hodně zajímavé, protože většinou znám podobné typy románů psané z pozice žen. Tady ale sledujeme, jak to všechno vnímal Dominik.

Kniha Zakázaný chtíč je poměrně dlouhá. Já osobně bych možná některé pasáže proškrtala, aby byl děj více dynamický a aby měl větší spád. Záleží však na autorce, jakým způsobem ráda píše, a také na čtenářích, co je baví. Ve finále jsem musela uznat, že kniha byla napsaná tak dokonale, že se od ní nedalo vůbec odtrhnout a zdánlivě zdlouhavé pasáže nakonec uběhly jako nic.

Když bych se na příběh dívala jako spisovatelka a zároveň jako čtenář, napadá mě, že by vůbec nebylo na škodu, aby autorka pojala celé vyprávění trochu jinak. Tím, že nám ukázala především Dominikův pohled, mě napadlo, že bych docela ráda četla i kapitoly z pohledu Viktorie a třeba i dalších postav, jako byl Michal nebo Soňa. Kniha by možná dostala větší dynamiku a byla by o to zajímavější. Takto nám sice autorka spoustu informací předala skrze Dominika, ale pořád jsme se nedostali do hlavy Viktorii, a to mě trošku mrzí.

Lenka Hnátová napsala během několika let celou řadu knih. Pro mě byl Zakázaný chtíč její první knihou, ale už teď vím, že rozhodně nebude poslední. Přečíst si od ní můžete nejenom erotické romány, ale také romány s tematikou lgbt a mnoho dalších. Pokud budou všechny psány podobným stylem, už teď vím, že to bude čtení, od kterého se nebudu moci odtrhnout, a které si opět užiju naplno.

Hodnocení: 81 %

Za knihu Zakázaný chtíč moc děkuji nakladatelství Petunky. Na jejich stránkách si e-knihu můžete pořídit i vy.