Recenze: Tereza Kadečková - Ve větvích Yggdrasilu

Tereza Kadečková mě minulý měsíc úplně rozsekala svým fantasy románem Chapadla černé hvězdy. Po předchozí vydané knize z loňského roku Ve větvích Yggdrasilu jsem pokukovala už dlouho a tak bylo jasné, že už si ji musím konečně také přečíst. Jak se mi líbila? Předčila Černou hvězdu? Nebo jsem byla zklamaná?

O čem je kniha Ve větvích Yggdrasilu

Agáta je mladá žena s brýlemi, větším zadkem a nepříliš lichotivou výškou, která to v životě neměla jednoduché. Otce nezná a matka ji nevychovávala zrovna nejlépe. A tak v pubertě utekla z domu, žila mezi bezdomovci a bojovala za lepší život. My se s ní setkáváme ve chvíli, kdy už žije v podnájmu, má práci taxikářky a na vše si dokázala sama vydělat. Jenže jí do toho "hodí vidle" kamarád, který chce odvézt kamsi do lesa. A pokusí se ji zastřelit. Když před ním Agáta z lesa prchá, srazí autem Lokiho. Severského boha. No je tohle situace, v níž se chcete ocitnout? A to ještě Agáta netuší, že jí ten samolibý hejsek Loki přinese jen samé problémy.

Tereza Kadečková si vybrala téma, které není zrovna jednoduché zpracovat - severskou mytologii. Opět ji dokázala naprosto bravurně naroubovat na náš reálný svět. V něm se čtenáři spolu s Agátou ocitají zhruba třetinu knihy. Kdo touží po tom, poznat i fantastický svět severských bohů, přijde si tu na své. V něm se Agáta ocitne po celý zbytek knihy. Poznává tak Ásgard, Valhalu a další místa, která můžeme z mytologie znát. A pokud je neznáte, nevadí. Autorka vás s nimi seznámí.

Poznáte i plno dalších bohů, valkýr a bájných bytostí, které na stránkách této knihy ožívají. Některé budete milovat, jiné nesnášet. Vše je navíc propleteno dobrodružnou linkou, kdy se Agáta za doprovodu jedné valkýry snaží urovnat, co Loki natropil a zachránit Ásgard. Nemá to jednoduché a projde si doslova peklem. A my do konce knihy netušíme, jak to celé dopadne.

Ve větvích Yggdrasilu je krásný a napínavý román, který jsem opět doslova hltala. I když mi svět severských bohů nepřišel tak dokonale popsaný, jako svět a vše kolem něj a v něm v knize Chapadla černé hvězdy, kniha se mi moc líbila. Problém jsem měla jen s mnoha jmény, kdy se mi občas bohové a bohyně pletli a ne vždy jsem pochopila, proč postavy jednají tak, jak jednají. Obvykle mi to došlo až když jsem poznala důsledek.

Krásná je i bonusová povídka, u které jsem se skvěle bavila. Ostatně satyra a humor je i v celém románu. Loki je prostě v podání autorky pitomec a i když je téma velmi vážné, pobavíte se.

Hodnocení: 81 %

Za knihu Ve větvích Yggdrasilu moc děkuji nakladatelství Golden dog, na jehož stránkách si knihu můžete koupit. Ostatně, že je skvělá dokládá i to, že první náklad byl rozebrán v několika měsících po vydání. Nyní už je k dispozici dotisk.