Recenze: J.D.Robb - Krutá rozkoš

I když jsem zatím od J.D.Robb nic nečetla, věděla jsem, že tahle knížka bude sázka na jistotu. Pod trochu tajemným pseudonymem se totiž ukrývá bestsellerová autorka románů pro ženy Nora Roberts, od které už jsem řadu knížek četla a patří mezi mé oblíbené. Jako J.D.Robb publikuje sérii s poručíkem Evou Dallasovou, která vyšetřuje zajímavé zločiny v čase, který se trochu předbíhá současnosti. Podíváme se s ní totiž o třicet let dále.

O čem je kniha Krutá rozkoš

Představte si, že by vaše dítě šlo z kroužku nebo ze školy, ale domů už by nedorazilo. Bylo by uneseno šílenci, kteří mají dokonale promyšlený job s dětskou pornografií, vychovávají si mladé dívky jako luxusní společnice a otrokyně, a to už od útlého věku. Přesně z takového zařízení se podaří prchnou dvěma dívkám, Mině a Dorian. Jedna utrpěla zranění, kvůli kterým si na blízkou minulost nevzpomíná a skrývá se před zákonem. Druhá při útěku přišla o život. Její tělo se objevilo v jednom z parků v Dallasu. Poručík Eva Dallasová tak má případ, který rozhodně nebude snadné rozlousknout.

Když jsem si knihu Krutá rozkoš objednávala, měla jsem chuť na nějaké detektivní nebo thrillerové vyšetřování. A přesně to jsem dostala. Přiznávám, že mě trochu zarazilo, když jsem zjistila, že se život Evy Dallasové a její pátrání odehrává tak trochu "v budoucnosti". Má tak k dispozici spoustu chytrých vymožeností, které pátrání mohou usnadnit, stejně jako usnadňují její život. Ten žije s movitým podnikatelem Rourkem, který jí často při vyšetřování pomáhá. Má totiž možnost nahlédnout do různých databází - legálně i nelegálně, které usnadní dohledání některých pachatelů apod.

Hodně mě oslovilo téma Akademie rozkoše, to, jak dokonale bylo všechno promyšleno a vedeno. Na jedné straně se to může zdát neuvěřitelné a přitažené za vlasy, na druhou stranu by se to klidně mohlo dít i v naší době. Zaujalo mi i to, že dívky byly z různých sociálních vrstev, a tak když Eva začala hledat ztracenou Dorian, aby ji dovedla k pachatelům, sledujeme i její složitý život, nesprávné jednání sociální pracovnice atd. Zkrátka hodně zajímavé téma, které vás donutí nad některými situacemi ještě dlouho po dočtení přemýšlet.

Svět Evy není zase tak rozdílný, jako ten náš, až na mnohem chytřejší kávovary, počítače a telefony, což mě hodně bavilo. Co je ale na této knize nejlepší, je správně dávkované napětí, vtažení do děje už po pár přečtených stránkách a neschopnost odtrhnout se od čtení. To totiž autorka umí dokonale a dokázala to i v této detektivce.

Krutá rozkoš je sice moje první kniha z této série s Evou Dallasovou, rozhodně ale nebude poslední. Budu sledovat i další příběhy a rozhodně si seženu i ty předchozí, protože J.D.Robb alias Nora Roberts za to rozhodně stojí.

Hodnocení: 98 %

Za knihu Krutá rozkoš moc děkuji nakladatelství Alpress, které ji vydalo a na jehož stránkách si knihy autorky můžete koupit i vy.