Recenze: Graham Masterton - Lesní duch

Graham Masterton je vynikající spisovatel, mezi jehož tituly se řadí především hororová tématika. Mně už se dostala do tuky jeho povídka. Horor Lesní duch mi proto nesměl chybět. A rozhodně jsem nebyla zklamaná.

O čem je kniha Lesní duch

Jack je vdovec a v Chicagu se stará o svého dvanáctiletého syna s Aspergerovým syndromem a o svou restauraci. Poměrně klidný život mu naruší šokující zpráva. Kamarád jeho syna odjel na skautský tábor. Celá skupina dětí i dospělých byla nalezena s podřezanými hrdly. Ještě více šokující je, že nejspíš spáchali hromadnou sebevraždu. Sparky - Jackův syn miluje astrologii. Sám dělá předpovědi. O smrti svého kamaráda tedy předem ví. Touží však zjistit, co se mu stalo. Jack se synem proto doprovází matku mrtvého chlapce do rezervace, kde k sebevraždám došlo. Jako morální podpora i proto, že chtějí místo sami poznat. Zjistí, že v tamním lese žije něco, co v lidech vyvolává tak obrovský strach, že si raději sáhnou má život, než by to prožívali dál.

Sparky navíc zjistí, že podle hvězd se něco podobného stalo kdysi za války v Polsku i Jackovu dědečkovi. Trvá na tom, že musí spolu s otcem vypátrat pravdu.

Tohle byl román podle mého gusta. Napínavý od samého začátku. I když se v něm děly nadpřirozené věci, vše autor podal tak, že mi to přišlo naprosto logické a uvěřitelné. Možná je to tím, že sama věřím na cosi mezi nebem a zemí a sílu Matky Přírody. Proto mi nepřijde moc fantaskní, že by se mrtvé duše mohly schovávat ve stromech, nebo že si les povídá a varuje před predátorem - člověkem, který by mu mohl uškodit.

Autor nás zavede do různých míst. Vedle knihkupectví a restaurace v Chicagu v knize navštívíme zmíněnou rezervaci, ale podíváme se i do lesů v Polsku, konkrétně Kampinoského pralesa, kde kdysi zřejmě zemřel Jackův dědeček. Bavilo mě pátrání po rodinné minulosti, odhalování osudu z hvězd i polemizování nad vyvoláváním mrtvých. Autor příběh poskládal tak, že byl napínavý po celou dobu čtení. Nebyla v něm žádná hluchá místa a kniha se tak vlastně nedala odložit.

A garantují vám, že po jejím přečtení už nikdy nevstoupíte do lesa tak, jako dřív. Budete vnímat, jak si stromy povídají a hledat záblesk bílé barvy zvěstující přítomnost lesních duchů.

Hodnocení: 5/5

Za knihu Lesní duch moc děkuji Martinu Štefkovi a jeho nakladatelství Golden dog, na jehož stránkách ji můžete koupit za skvělou cenu.