Recenze: Manuela Schörghofer - Nevěsta hříchů

Historický román od Manuely Schörghofer -  Nevěsta hříchů jsem si nemohla nechat ujít. Od autorky jsem nedávno četla její první knihu vydanou v Čechách – Nevěsta z kláštera, a byla jsem nadšená. I její novinku vydalo nakladatelství Alpress a já jsem si ji mohla přečíst jako recenzní výtisk. Jak se mi líbila?

O čem je kniha Nevěsta hříchů

Fenja je mladá žena potulující se světem spolu se svou ochránkyní a ženou, která se o ní od malička stará – starou Runhildou. Parťáka na cestách jim dělá velký rezavý pes, který má příhodné jméno Rufus. Fenja o svém původu nic netuší a ani ji to neláká. Když se však objeví tajemný cisterciácký konvrš, který Runhildu zabije a pustí se i po Fenjině stopě, musí začít pátrat. Vrah je jí stále v patách a mladá žena se musí dostat do hrabství Berg, kde se snad o své rodině, která byla kdysi dávno vyvražděna, dozví víc. Cestou zachrání zraněného mladého muže. Gerald je sice rytíř, na cestě stejným směrem jako Fenja, však putuje v utajení. Nesmí proto své krásné společnici prozradit mnoho. Ostatně svá tajemství mají oba dva. Fenja snímá z mrtvých hříchy, pokud se před posledním výdechem nestihli vyzpovídat. Jedná se o pohanský rituál, který by se křesťanským kněžím rozhodně nelíbil. Její duše je tak poskvrněná.

Manuela Schörghofer nám opět dokázala, že umí napsat poutavý příběh vystavený na boji dobra a zla, přátelství i lásce. V knize nechybí tajemství, které autorka odhalí až na samém konci.

Příběhy z Německého prostředí ve středověku a raném novověku mě hodně baví. Ty od Manuely Schörghofer se dají přirovnat ke knihám Iny Lorentz, kterou miluji. Hlavně její sérii s Kočovnou nevěstkou. Podobnost je i v příbězích, které se zdají bezvýchodné a tragické, ale hrdinky se nebojí za svůj osud bojovat. Jsou plné zvratů a překvapení a Nevěsta hříchů nebyla jiná.

Moc se mi líbilo, jak se mezi Fenjou a Geraldem tvoří pevné pouto, i jak si dívka dokáže svou dobrotou nacházet přátele. Zároveň mě bavilo i téměř detektivní pátrání po její minulosti a původu, i překvapivé odhalení a až dramatické vyústění.

Nevěsta hříchů byla nádherné čtení, i když je pravdou, že první knížka od autorky – Nevěsta z kláštera se mi líbila o maličko víc. Možná proto, že byla napínavá od samého začátku, zatímco tady se děj začal více "rozjíždět" až někde v polovině knihy.

Hodnocení: 89 %

Za knížku Nevěsta hříchů moc děkuji nakladatelstvíAlpress, na jehož stránkách ji můžete zakoupit.