Recenze: Komiks Vlkochodci - Autoři: Comm Moore, Ross Steward, Sam Sattin

Komiksy patří mezi mé oblíbené čtení, ale je pravdou, že si je hodně vybírám. Rozhodně nečtu vše, co se mi dostane do ruky.
Pohádkový a fantasy příběh Vlkochodci, o dívce, která se v noci proměňuje ve vlka, mi však učaroval už krásnou obálkou. Jestli mě totiž něco na komiksech vážně baví, je to hlavně jejich grafická podoba. A tato knížka je opravdu nádherná. Je určena především dětem a mladším čtenářům, ale věřím, že si v ní najde to své každý, kdo miluje fantasy a pohádkové příběhy.

O čem je kniha Vlkochodci

Hlavní hrdiny této knihy tvoří hlavně děti, protože těm je primárně určená. Malá anglická holčička Robyn se se svým tatínkem, který je mistr lovčí a také lovec vlků, se vypraví do Irska. To opanoval Oliver Cromwell, kterého jistě dobře známe z dějepisu. Jeho rudokabátníky pak budou znát i milovníci knih Cizinka. Cromwell se snaží podmanit si Irsko. Jenže v lesích je plno vlků, kteří dělají problémy. A tak má Robynin otec za úkol je vyhubit. Robyn touží vlky spatřit a jít na lov s ním. Jenže to je nebezpečné a on jí to zakáže.

Robyn se ale nedá odradit. Otce neposlechne a vydá se do lesa. Tam se setká se záhadnou dívkou, která ji zachrání před vlkem a vyléčí jejího zraněného ptáka. Mebh, jak se dívka jmenuje, se cítí osamělá. Její maminka se totiž vypravila hledat nové místo, kam by s dcerou vlky odvedly, ale nevrací se. A tak se dívky spřátelí a Mebh prozradí Robyn jejich tajemství. Jsou s maminkou poslední Vlkochodci. Ve dne lidé, v noci vlci. A také mocní ochránci vlků.

:

Skvostné dílko. Jinak to popsat nejde. Z knihy na vás dýchne staré Irsko, město ještě se středověkým rázem, ale i nádherná příroda. To vše je provázané napínavým příběhem, který je sice pro dospělého předvídatelný, ovšem děti budou jistě napjaté do poslední stránky. Je to krásný příběh o zlu a dobrotě lidí, o důvěře, pravdě, nejistotě i lži.

Já jsem si čtení tohoto komiksu doslova užívala. Dá se přečíst za necelou hodinku, ale spoustu času budete trávit prohlížením nádherných ilustrací a grafiky. Tenhle komiks patří mezi nejhezčí, co jsem kdy držela v ruce a věřím, že příběh i ilustrace budou magnetem i pro mnoho dětí, které si jej oblíbí.

Za komiks Vlkochodci moc děkuji nakladatelskému domu Grada, které jej vydalo v edici Bambook. Na stránkách Grady jej také můžete zakoupit.

A jak jste si jistě všimli, na většině fotek nesmí chybět moje malá asistentka, kterou komiks rovněž velmi zaujal. :D