Recenze: Wolfgang Schreil - Zaříkávač zvířat

Opět jsem lovila ve vodách mého oblíbeného nakladatelství Kazda. Co mi přistálo v rukách? Krásná kniha plná zajímavostí o zvířatech z rakouské části Šumavy a Bavorského lesa, od Wolfganga Schreila. Zaříkávač zvířat vás pohltí a okouzlí. Zamilujete si nádherné autorovy fotografie, vyprávění o autorových setkáních se zvířaty i o tom, jak je zachraňuje. Bylo to krásné a moudré čtení, které mi otevřelo v mnohém oči. Už nikdy nebudu po lese chodit tak, jako dřív.

O čem je kniha Zaříkávač zvířat

Wolfgang Schreil je takový "lesní muž". Má doslova medvědí postavu, mohutný plnovous a povahu tak laskavou, že se ho nebojí ani divoká zvířata žijící v lese. Dokáže je tiše pozorovat, přiblížit se i na pouhých pár metrů a dokáže s nimi komunikovat.

Zaříkávač zvířat není jeho první knihou, ale je první, kterou jsem od něj četla. Užila jsem si ji maximálně. Moc ráda čtu o přírodě a přírodních jevech. Miluji les a procházím se jím ráda sama, s dětmi i se psy. Nikdy mě ale nenapadlo, jak pozorovat divoká zvířata. Ty já zkrátka v lese nepotkávám. O to více mě bavilo číst, jak se zvířata chovají a jak se autor dokáže dostat k divoké zvěři blízko.

Kniha není dělená vyloženě na části o zvířatech a na vyprávění o autorových zkušenostech. Dělí ji sice na jednotlivé kapitoly, ale i v těch, kde píše plno zajímavých informacích o zvířatech a zveřejňuje fakta, nechybí ani jeho osobní zkušenosti. Zkrátka pokud se chcete o zvířatech něco dozvědět, ale nehledáte žádnou encyklopedii, nýbrž zábavnou formu poznání, je tato kniha ideální.

Kniha Zaříkávač zvířat je vytištěna na běžném papíru, ale uvnitř jsou vsazeny tři části plné nádherných fotografií, které autor při svých toulkách sám pořídil. Ty jsou vytištěny na křídovém pevném papíru, aby neztratily na kvalitě.

V knize Zaříkávač zvířat se dozvíte, proč má každý druh ptáka jiný tvar zobáku a jak mu pomáhá s potravou, jak se chovají jeleni v říji, co dělat, když v lese narazíte na zmiji, kdy se raději vyhnout divokým kancům a jak před nimi bezpečně ustoupit, jaké to je, vypiplavat zvířata od malička, když ztratí rodinu, nebo jsou nemocná atd. Zkrátka příběhů je opravdu mnoho a jeden je krásnější než druhý.

Zaříkávač zvířat by rozhodně neměl chybět v knihovně žádného milovníka lesů a lesní zvěře, ale i těch, které baví číst o životě se zvířaty.

Já za knihu Zaříkávač zvířat moc děkuji nakladatelství Kazda, na jehož stránkách ji zakoupíte.

Vaše Sabina:)