Recenze: Karolien Notebaertová - Tři dny, dvě ženy, jedna opice a smysl života

V dnešní recenzi na knížku, která opět není jen tak běžná beletrie, nýbrž vzdělávací a seberozvojové čtení, bych vám chtěla představit Karolien Notebaertovou, odborníci na leadership a osobní rozvoj. Tato zajímavá žena má doktorát z neurovědy a své znalosti využívá v praxi tím, že pomáhá lidem pochopit, jak funguje mozek a jak s ním pracovat, abychom pochopili smysl života a dokázali se rozvíjet směrem, kterým chceme. K tomu slouží ostatně i knížka, kterou vydalo nakladatelství Kazda a kterou vám nyní představím.

O čem je kniha Tři dny, dvě ženy, jedna opice a smysl života

Autorka předkládá částečně seberozvojovou a částečně biografickou knížku, která se čte lehce, skoro jako román, nebo - vzhledem k útlosti publikace - jako novela. Popisuje, jak se vydala se svou dcerou Marií na třídenní putování po Wicklow Way v Irsku. Během treku si povídaly a dostaly se i na to, jak funguje lidský mozek a proč je vše, co se nám děje, propojeno s našimi myšlenkami.

Matka Marie a autorka v jednom vysvětluje poměrně složité fungování mozku velmi jednoduchým způsobem – ukazuje, kde se berou naše myšlenky i jak nás ovlivňují. Mozek a jeho aktivitu přirovnává k opici, která nikdy nezavře pusu a pořád něco žvaní, i když o to zrovna nestojíme. Je to krásný příklad toho, jak nám v hlavě víří myšlenky, často i bez souvislosti s danou situací. Zároveň vysvětluje, jak opici ovládnout, aby byla ukázněná a žvanila jen tehdy, když o to stojíme.

Celý rozhovor se odehrává na pozadí společné cesty obou žen a my se tak dozvídáme nejen plno zajímavostí o lidském mozku a o tom, jak s ním pracovat, ale i o Irsku a jeho nádherné krajině. Jako milovník toulání po horách jsem hned dostala chuť se tam vypravit a sama si takovou cestu projít. Třeba se to někdy povede. 🙂

Tato kniha je sice řazena do seberozvojové literatury, ale mně dala mnohem víc. Nejen, že mě bavilo ji číst. Líbilo se mi, že to nejsou jen klasické rady, jak si uspořádat život a lépe žít, ale především to propojení s osobním příběhem a popisem krajiny. Irsko je totiž moje láska a mám dojem, že krásnější a divočejší pobřeží nikde na světě není.

Celá knížka je doplněna akvarelovými ilustracemi, které na cestě pořídila sama autorka a které se k textu krásně hodí. Měla jsem obavu, že mě knížka bude nudit typickými radami o životě, ale to, co jsem dostala, mě nadchlo. Krásná knížka, kterou si můžete přečíst, ať už o seberozvoj stojíte nebo ne. Užijete si ji stejně, a navíc i s přidanou hodnotou.

Tuto zajímavou a poutavou knížku můžete pořídit na stránkách nakladatelství Kazda.

Já moc děkuji za recenzní výtisk, který si jistě přečtu ještě vícekrát.