Recenze: Debbie Tung - Introvertka chodí na terapii

Sérii komiksů od Debbie Tung o introvertce jsem zaznamenala hlavně na Instagramu, kde byla velice chválena. Začala jsem se o ní více zajímat a hle - vyšla novinka - Introvertka chodí na terapii. Jelikož tyto komiksy od nakladatelství Portál můžete číst postupně, jak jdou za sebou, ale i samostatně, neváhala jsem ani chvilku a objednala si ji. A udělala jsem opravdu dobře.

O čem je komiks Introvertka chodí na terapii

Debbie Tung je ilustrátorka, která pracuje "na volné noze". Jelikož je sama introvertkou a v "hlučném světě" se necítí nejlépe, začala své pocity kreslit a zapisovat v podobě komiksů. Ty pak sdílela na sociálních sítích. Brzy se staly velmi oblíbenými a vyšla první komiksová kniha Introvertka v hlučném světě, kterou v češtině vydalo nakladatelství Portál.

Introvertka chodí na terapii je již třetí komiks v pořadí. Setkáváme se zde s Debbie – autorkou, a hlavní hrdinkou v jednom, jako s vdanou ženou, která musí hodně pracovat, aby ji ilustrování uživilo. Má pocit, že musí být nejlepší, do puntíku plnit přání klientů, odevzdávat projekty včas a dodržovat deadliny. Do toho má "povinnosti" jako manželka a žena v domácnosti, nechce zanedbávat kamarády atd. Zkrátka tohle všechno u ní vyvolává pocit úzkosti a dlouhodobý stres, který jednoho dne vygraduje a ona se hroutí. Nejprve si myslí, že to zvládne sama. Brzy ale pochopí, že terapie je skvělá věc, která jí může pomoci.

Tuhle knihu by si měli pořídit nejen introverti, ale především lidé, kteří se hroutí pod tíhou práce a povinností!

Kromě deprese totiž krásné popisuje typický syndrom vyhoření. Já se v Debbie a jejím příběhu až na pár výjimek dokonale viděla. Najednou jsem si uvědomila, co všechno nesu na svých bedrech a že často dělám "z komára velblouda", tedy že si mnoho povinností zveličuji, a ještě více komplikuji. Neumím vypnout, dělám každou volnou chviličku, navaluji na sebe stále více a více práce, aniž bych odpočívala. A když odpočívám, mám výčitky, že nedělám, protože mám stále něco na práci.

Ano, tenhle komiks je skutečně geniální. Otevřel mi oči a pomohl mi mnohé pochopit i v pasážích, kdy autorka popisuje, jak introvertka chodí na terapii a lékařka s ní vše rozebírá a vysvětluje. Ukazuje totiž další úhel pohledu, který může pomoci v mnohém i čtenářům.

Celý komiks je ilustrován jednoduchými, ale vtipnými obrázky, většinou v černobílé barvě. Občas ale i barevné, podle toho, co se do příběhu hodí. Celý komiks přečtěte za cca hodinku, ale věřte, že k této knize se budete rádi vracet. Já osobně si hodlám pořídit i předchozí dva díly, které mi unikly. A vracet se ke knize budu asi hodně často. Nejen proto, že mě bavilo ji číst a prohlížet ilustrace, ale i proto, že mi skutečně pomohla na spoustu věcí pohlédnout z jiného úhlu.

Hodnocení: 100 %

Za komiks Introvertka chodí na terapii moc děkuji nakladatelství Portál, které mi ji poslalo na recenzi a na jehož e-shopu ji můžete koupit i vy.