Recenze: Příběhy paní Vilemíny

Hledáte dětskou knížku, která nebude mít jen pár stránek a chvíli vám či vaším malým čtenářům vydrží? Knížku plnou kouzelných příhod z tajemného lesa, v němž žije jedná sympatická stařenka, která zachraňuje zvířátka, když způsobí nějaký průšvih nebo neplechu? Pak budou Příběhy paní Vilemíny od Elišky Mauleové to pravé.

Příběhy plné přátelství i kouzel

Když jsem knížku objednávala, vůbec jsem netušila, o čem bude. Ovšem pohádky vyprávěné kouzelnými starými babičkami se mi vždy líbily a je fakt, že se líbí i mým dětem. Paní Vilemína mi byla sympatická už na obrázku, takže proč ne? Dostali jsme (já i mé děti) ale mnohem víc.

Paní Vilemína žije v lese plném zvířátek ale i kouzelných bytostí. V každém příběhu - které jsou celkem kraťoučké a tak snadno udrží dětskou pozornost - má nějaké zvířátko nebo lesní skřítek či strašidlo problém. Dal by se asi vyřešit i bez kouzel, ale to by nesměla pomáhat paní Vilemína. Ta vždy přijde tam, kde je jí třeba. Mávne kouzelnou hůlkou, pronese zaříkávadlo, nebo rozsype kouzelné býlí a problém je vyřešen, viník potrestán a napraven.

Text, který zaujme a pobaví

Autorkou a zároveň ilustrátorkou této knížky je Eliška Mauleová, která za své výtvarné umění sklízí různá ocenění. Její text je stejně kouzelný, jako příběhy. Hraje si se slovíčky, rozhovory přizpůsobuje malým čtenářům a její hrdinové? To jsou zvířátka i strašidla, která mají mnohdy legrační jména. Víte třeba, kdo je to Vochechule? Proč nosí hejkal Láďa ponožky nebo že se může takový morous, jako kapradinový mužík, zamilovat? A napadlo vás někdy, že muchomůrky mohou být na svou krásu pořádně pyšné, až si znepřátelí ostatní houby?

Obrázky pro radost

Celá knížka je prokládaná nádhernými ilustracemi, které zaujmou především děti. Alespoň Jiřík s Nelinkou tráví prohlížením plno času. Prostě se jim to líbí a baví je nejen poslouchat, jak jim o Vilemíně čtu, ale při prohlížení obrázků si vymýšlí i své vlastní příběhy. Někdy se snaží svými slovy říci příběh z knížky, jindy vymyslí úplně jiný. Rozhodně je ale knížka zaujala a tuším, že ji opět budeme číst stále dokola, jako Snovíka, Zbrklíka - kterého mimochodem posloucháme nyní stále dokola i v audiopodobě, a další oblíbené knížky.

Knížku Příběhy paní Vilemíny vydalo nakladatelství Bambook a seženete ji na stránkách nakladatelského domu Grada, kterému moc děkuji za recenzní výtisk.