Recenze: Pohádky s ponaučením

Čtete rády svým dětem? Hledáte vhodnou knížku, která má jednoduchý příběh, krásné obrázky, které zaujmou i nejmenší děti a budou se vám dobře číst? Nebo máte doma prvňáka, druháka a hledáte pro něj vhodné čtení do začátků? Pak si přečtěte dnešní recenzi.

Nakladatelství: O-Press

Recenze:
Pohádky s ponaučením dostala dcerka pod stromeček od praprababičky. Jelikož má knížky ráda snad od chvíle, kdy začala trochu vnímat obrázky, zaradovala jsem se, že bude mít zase co prohlížet. Je jí 16 měsíců. Knížka je krásně ilustrovaná a proto ji zaujala okamžitě. Ještě když ležela pod stromečkem, tak si k ní sedla na zem a začala si ji prohlížet. V tomto případě jsem dohlížela, aby ji nepotrhala. Zkoušela jsem si sednout k ní a číst příběh, ale to ji nebavilo a otáčela stránky moc rychle.

Ten správný čas nastal později, když jsem ji uspávala a přemýšlela, co bych jí přečetla. Sáhla jsem po této knížce a udělala jsem dobře.

Pohádky s ponaučením ukrývají tři krátké příběhy, tři známé pohádky: Tři malá prasátka, Vlk a sedm kůzlátek a Červená karkulka. Všechny jsou psány jednoduše, v krátkých větách a tak, aby zaujaly i toho nejmenšího posluchače/čtenáře. Ponaučení se skrývá vždy v závěru pohádky, to aby děti věděly, že to, co se v pohádce událo špatného, se nedělá. V tomto případě byl tím špatným především vlk, který se snažil zvířátka sežrat. A v případě babičky a Karkulky se mu to samozřejmě podařilo.

Z čeho mám trochu obavy, je chvíle, kdy si má dcerka spojí vlka jako ošklivého zlého psa s našimi dvěma hafany. Ve dvou pohádkách se totiž vlkovi páře břicho, aby sežrané postavičky celé a nesežvýkané vyskákají ven a pak se vlkovi břicho zase zašije. Naši psi občas Nele sežerou nějakou tu hračku. Takže čekám, kdy ji napadne je rozpárat a zase zašít. Naštěstí umělohmotným nožíkem z dětské kuchyňky toho moc nepopáře... :)

A jaké knížky čtete dětem vy? A od jakého věku? Vyprávíte nebo čtete jim klasické pohádky?