Recenze: Krása z přírody. Recepty na domácí výrobu kosmetiky pro péči o pleť, tělo i vlasy

Jelikož mám čím dál více ráda přírodní kosmetiku a to nejen kupovanou, ale i tu podomácku vyrobenou, naprosto mě nadchla knížka, která nově vyšla v nakladatelství Metafora. Je nejen nádherně vyrobená, plná krásných fresh fotografií, ale také obsahuje plno zajímavých informací a návodů na kosmetické produkty, které si mohu vyrobit doma. Je na čase posunout se od mýdel a soli a šumivých bomb do koupele zase o krok dále. :)

Autoři: Juliette Gogginová a Abi Rightonová
Název: Krása z přírody. Recepty na domácí výrobu kosmetiky pro péči o pleť, tělo i vlasy
Nakladatelství: Metafora
Počet stran: 160
Rok: 2017

Recenze:
Již po mnoho let se věnuji domácí výrobě glycerinových mýdel, do kterých míchám různé přísady jako bylinky, mořskou sůl, ale třeba i kávu. Od mýdel jsem se postupně přesunula k výrobě soli do koupele a nedávno dokonce k výrobě šumivých bomb do koupele. Nikdy jsem však nezkoumala, na co která bylina pomáhá, co je dobré na bolavé a unavené nohy, co uklidní mysl (i když ano, tady vím, že na to pomáhá levandule, nějaké povědomí přece jen mám. :)), nebo co třeba pomůže oživit pleť. Proto, když se na trhu objevila novinka Krása z přírody, neváhala jsem ani chvilinku a rozhodla se posunou tyto své malé znalosti dál a vyrábět i složitější produkty.

I když jsem se nepovažovala v této oblasti za úplného laika, byla jsem překvapená, jak malé znalosti mám. Naštěstí kniha je natolik dobře napsaná, že zasvětí do tajů této přírodní alchymie i naprosto nezkušené tvůrce a proto je vhodná úplně pro každého.

Rozdělená je v podstatě na dvě hlavní části. V té první nás seznamuje s tím, co všechno je třeba vědět, než se pustíme do výroby. Popisuje především zdroje, ze kterých budeme tvořit a kde je seženeme. K těmto kapitolám bych ovšem přistupovala poněkud obezřetně. Přece jen je to kniha zahraničních autorek a produkty, které se u nich seženou v prodejnách zdravé výživy u nás mít nemusí. Osobně jsem vždy v tomto případě spoléhala na internet, kde se dá sehnat vše a ještě si vybereme nejvhodnějšího dodavatele podle ceny, která nám vyhovuje.  Ostatně o tom, co se dá na internetu sehnat píší autorky v jedné z podkapitol též. Dále se věnují nádobám a základnímu vybavení, které k výrobě budeme potřebovat a nakonec popisují jednotlivé techniky. Tady bych doporučila věnovat největší pozornost, protože se jedná o nejsložitější část knihy a chce to číst ji podrobně a možná si i dělat poznámky. Alespoň já to tak mám. Dozvídáme se totiž o tom, co jsou výluhy a nálevy, emulgátory a konzervační látky, ale také třeba Sucragel, který se pak v jednotlivých návodech vyskytuje poměrně často. Nejde jen o to, vědět, co to je, ale především, jak s těmito materiály pracovat. A to je to podstatné. V této části mi kniha přišla hodně podrobná a pro laika možná i náročnější. Následující část s recepty však potěšila mé oko i srdce.

Ve druhé části knihy pak autorky vytvořily tři kapitoly, kde nám představují jednotlivé návody, nebo chcete-li recepty na produkty vhodné na obličej, tělo a vlasy. Z návodů mi osobně nejjednodušší přišly návody pro výrobky na tělo. Možná právě proto, že mimo jiné jsou tam právě produkty jako koupelové soli, bomby do koupele a různé oleje do koupele, což jsou věci, které už vlastně znám a tak mi nepřijdou tak složité. Na druhou stranu se moc těším, až zabřednu do této problematiky hlouběji a naučím se vyrábět balzámy na rty, pleťová tonika a krémy, peelingy a masky, nebo třeba i rtěnku.

Přírodní produkty vyrábím ráda nejen pro sebe, ale i pro své blízké, které jimi obdarovávám. Pro tuto příležitost je pak ráda balím a aranžuji do ozdobných pytlíčků a nádobek a dozdobuji stuhami a různými přírodními materiály. I tomu se autorky trochu věnovaly v závěru knihy.

Na úplném konci pak najdeme seznam přísad, weby a e-shopy (tady je třeba přistupovat obezřetně, neboť se jedná o zahraniční weby a proto kdo není zběhlý objednávat v zahraničí, asi tuto část příliš nevyužije) a pak samozřejmě rejstřík a několik informací o autorkách, což už není tak podstatné. :)

I když je pravda, že některé přísady jsou u nás sehnatelné úplně snadno, v drogerii, lékárně či potravinách, u některých to bude složitější. Určitě, až se pustím do těch náročnějších postupů, udělám vám článek a napíšu i tipy na e-shopy, kde jsem přísady objednávala. Abych se ale vrátila k hodnocení knihy:
Krása z přírody je opravdu nádherně a precizně vytvořená kniha, kterou musí mít každý milovník přírodní kosmetiky a její tvorby. I když jsou některé návody složitější, autorky vše popisují jednoduše, krok za krokem a vše je doplněno ilustračními fotografiemi. Věřím proto, že vyrobit kosmetiku podle této knihy může zvládnout každý, chce to jen trochu trpělivosti a snahy.

Jsem opravdu nadšená nejen z jednotlivých produktů, které si nyní mohu vyrobit, ale především ze vzhledu a překrásných fotografií v knize, které musí nalákat k výrobě snad každého, kdo ji otevře. Na mém blogu o ní uslyšíte jistě ještě mnohokrát, protože budu tvořit a samozřejmě se o to s vámi podělím.

Hodnocení: 97%

Za knihu děkuji nakladatelství Metafora.

Knihu Krása z přírody můžete zakoupit zde.